HI-TECH UMĚNÍ 1997
9. 10. – 23. 10. 1997
Dům umění
DU 1062
Kurátor/ka
Jennifer DeFelice, Tomáš Ruller
Vystavující umělci
Apsolutno, Audioroom™, Ron Barak, Svatopluk Bartík, Veronika Bromová, Linda Dement, Eva Dohnalová, Petko Dourmana, Richard Fajnor, Stanislav Filip, Ulrike Gabriel, Harwood, Markus Kaech, Jiří Janda, Paul Johnson, Milan Kincl, Milan Kozelka, Vít Kraus, Christine Meierhofer, Jordi Niubo, Orlan, Elena Pätoprsta, Peter Ronai, Tomáš Ruller, Alexej Shulgin, L’ubo Stacho, Resistant Strains, Petr Veselý, vergessen©/ zapomenout©, VI.DEO A.RT, Rehearsal of Memory
Obsah archivní složky
pozvánka, tiskové zprávy, podklady k výstavě, smlouvy, fotografie z vernisáže, seznam exponátů a techniky, rozpočet výstavy, recenze v tisku, magazín BVV 98
Obrazová příloha
Copyright 2024 Dům umění města Brna
Dům umění
Malinovského nám 2
Brno
Poznámka
Poslední, čtvrtá výstava ze série mezinárodních výstav Hi-tech umění, které v letech 1994 - 1997 pořádal Ateliér Video-Multimedia-Performance (pod vedením Tomáše Rullera) na brněnské Fakultě výtvarných umění při VUT ve spolupráci a za podpory americké technologické společnosti Silicon Graphics Systems, Moravské galerie (1994), Moravského muzea, CED (1996) a Domu umění města Brna (1996 a 1997). Výstava s podtitulem Symptomy - Domácí léčebné prostředky, připravená kurátorkou a umělkyní Jennifer DeFelice, představila mezinárodní tématickou přehlídku se zaměřením na novomediální tvorbu počítačového umění. Počítače stejně jako mediální umění se podle názvu výstavy šíří jako civilizační nemoc, vir, který proniká celým světem. Umění zde vystupuje v roli léčebného prostředku, který odhaluje příznaky a symptomy a umělec v roli léčitele nemoci. Metafora léčení souvisela podle konceptu výstavy s transformací, které nová mediální tvorba a informační technologie přináší do evropské kultury a způsobuje změnu politického, společenského a ekonomického uspořádání a je symptomem této doby. Výstava připravená pro celou budovu Domu umění, konfrontovala ve výstavních sálech prvního patra díla českých a mezinárodních umělců. Stavěla na různorodém přístupu jednotlivých umělců, aniž by prezentovala díla slavných umělců, a představila díla v rozpětí různých médií od tisků, velkoformátových fotografií, přes videa, instalace, objekty a multimediální díla. Na výstavě se tak objevila například ojedinělá mediální práce malíře Petra Veselého s instalací vzájemně komunikujících televizorů, nebo velkoformátové počítačově upravené fotografie Veroniky Bromové s průřezem lidského, ženského těla. Přízemí Domu umění bylo určeno studentům, designu, projektům pro internet, a v Galerii Jaroslava Krále probíhaly animace, živé performance, elektronická hudba a další program. Výstavu rozšířilo sympozium, jehož součástí bylo promítání a prezentace studentských prací z FAMU nebo audiovizuální produkce Audioroom ve Vaňkovce a řada doprovodných akcí, např. instalace neonové světelné girlandy na ulici Kobližná, série živých performancí, kde postupně vystoupili Milan Kozelka, Quido Sen, Dorothea Rustová, Jeremias Schwartzer, Richard Fajnor a Stanislav Filip. (MS)